Vestea bună este că vom avea autobuze electrice în București. Vestea mai puțin îmbucurătoare este că acestea vor fi fabricate ori în China, ori în Turcia – țară din care provin deja infamele Otokare.

Primăria Municipiului București anunță, printr-un comunicat de presă, că singurele companii care au depus oferte în cadrul licitației sunt firma chineză BYD (reprezentată în România de New Kopel Car Import) și asocierea turco-germană Bozankaya Otomotiv Makina Imalat Ithalat ve Ihracat A.S. – SILEO GmbH.

Indiferent ce firmă va câștiga licitația, fiecare autobuz va măsura 12 m în lungime. Cele fabricate de asocierea turco-germană au o capacitate totală de 90 de călători, viteza maximă de 75 km/h și autonomie de 280 km. De cealaltă parte, în autobuzele electrice chinezești nu încap decât 58 de persoane, iar bateriile trebuie reîncărcate la fiecare 250 km.

100 de autobuze electrice în București – De unde provin banii?

 

Citește și:

 

La sfârșitul lunii mai, Gabriela Firea anunța că a obținut 230 de milioane de Euro prin Programul Operațional Regional 2014-2020, bani europeni pe care îi va investi în modernizarea transportului în comun. Mai precis, primăria va achiziționa 80 de tramvaie, 100 de autobuze electrice și va moderniza o linie de tramvai.

Bugetul alocat pentru cele 100 de autobuze electrice este de aproximativ 220 de milioane de lei (fără TVA), dintre care aproape 178 de milioane…

Citeste continuarea Aici