O nouă reclamă creată de VW pentru modelul e-Golf a fost interzisă în Regatul Unit, pe motiv că jignește femeile prin stereotipuri de gen. În mod ironic, spotul publicitar pe care autoritățile au vrut să-l ascundă de ochii publicului s-a viralizat în mediul online, tocmai datorită etichetei „Interzis!”.

Autoritatea Britanică pentru Standarde în Publicitate (ASA) a decis să interzică difuzarea unei reclame la VW e-Golf, pe motiv că promovează stereotipuri de gen care pot dăuna psihologic publicului. Spotul prezintă bărbați angajați în activități aventuroase – astronauți, un sportiv paralimpic -, în vreme ce femeile sunt portretizate ca fiind strict responsabile pentru îngrijirea copiilor.

 

Citește și:

 

Deși VW susține că mesajul reclamei este acela că oamenii se pot adapta pentru a-și depăși condiția, membrii ASA consideră că tema a fost ilustrată într-un mod neinspirat, misogin.

Deși majoritatea reclamei s-a axat pe tema adaptării la circumstanțe dificile și a succesului, scena finală arată o femeie stând pe o bancă și citind, cu un cărucior pentru copii alături. Conștientizăm faptul că a deveni părinte este o experiență radicală, care necesită un grad semnificativ de adaptabilitate, dar îngrijirea copiilor este prezentată drept un rol asociat stereotipic femeilor”, au declarat reprezentanții instituției.

În mod ironic, interzicerea spotului publicitar l-a propulsat…

Citeste continuarea Aici