Nissan LEAF e+ (sursa – Nissan)

Bateriile litiu-ion de tracțiune folosite de mașinile electrice încă reprezintă o mare parte din costul autovehiculului în sine, iar cu ocazia unei discuții cu Jean-Pierre Diernaz, vicepreședinte în cadrul Nissan responsabil de marketing, la Salonul Auto de la Geneva (5-17 Martie), am aflat și cât mai costă 1 kWh capacitate a bateriei pentru un Nissan LEAF: 272 Euro cu tot cu TVA. Astfel, în cazul unui LEAF cu baterie de 40 kWh prețul pe care clientul îl plătește doar pentru baterie este de 10.909 Euro cu tot cu TVA, iar pentru versiunea LEAF e+, cu baterie de 62 kWh, prețul bateriei este de 19.909 Euro cu tot cu TVA.

L-am întrebat pe Diernaz cu cât va fi mai scump un automobil electric LEAF e+ (62 kWh) față de un LEAF simplu (40 kWh), iar acesta a spus că, în medie, pe Europa, este vorba de un preț cu 6.000 Euro mai mare, cu tot cu TVA, pentru clientul final.

Diferența de capacitate dintre cele două baterii este de 22 kWh, capacitate pentru care clientul plătește în plus 6.000 Euro. Reiese de aici un cost per kWh de 272 Euro cu tot cu TVA – sumă vehiculată și de oficialii altor mărci, în diferite contexte.

Acum aproape 10 ani, când a fost lansată prima generație Nissan LEAF, costul bateriilor era cu minimum 30% mai mare, undeva între 350-400 Euro pentru 1 kWh, lucru valabil pentru toate mașinile electrice ale vremii.

citește AICI și alte noutăți de la Salonul Auto de la Geneva 2019

Aici