Firma de consultanță Brand Finance a întocmit raportul anual privind cele mai valoroase branduri românești, ediția 2019. Primele 9 clasate au avut parte de creșteri economice impresionante în ultimul an, iar Dacia se numără printre ele.

Brand Finance, cea mai mare firmă independentă globală în consultanța de evaluare și strategie de brand, a realizat și anul acesta topul celor mai valoroase companii românești.

Deloc surprinzător, Dacia este – pentru al treilea an consecutiv – cel mai valoros brand din România. Constructorul auto din Mioveni are o valoare estimată la 1.320 milioane de Euro, cu 6% mai mare decât cea de anul trecut.

Cu o creștere de 27,5% față de 2018, platforma de e-commerce eMAG a reușit să obțină medalia de argint în acest top. Magazinul online înființat în 2001 are în prezent o valoare de 584 milioane de Euro.

Podiumul brandurilor românești este completat de retailerul Dedeman, cu o valoare de 405 milioane de Euro. O performanță notabilă în dreptul acestei firme este faptul că rămâne cel mai valoros brand cu acționariat 100% românesc.

 

Citește și:

 

Revenind la domeniul auto, Dacia este bine poziționată și în unele clasamente globale, reușită cu care nu se pot lăuda multe companii autohtone. Spre exemplu, constructorul din Mioveni ocupă locul 59 în clasamentul Brand Finance Auto 2019. Liderii acelui top sunt Mercedes-Benz (60.355 milioane de dolari), Toyota (52.291…

Citeste continuarea Aici