Motoarele moderne funcționează chiar si la turații extrem de reduse. Se tinde spre motoare cu momente de torsiune tot mai mari.

Caroseriile optimizate in tunelul de vânt generează zgomote mai reduse. Noile metode de calcul ajuta la scăderea greutății vehiculelor, si conceptele de “ardere săracă” sporesc randamentul motoarelor. O a cincea sau o a șasea treapta de viteza reduce suplimentar consumul de carburant. Uleiurile cu vâscozitate redusa asigura o schimbare de viteza precisa.

Pe scurt: sursele de zgomot se înmulțesc iar amortizarea naturala devine mai redusa. Motorul cu ardere interna cu piston activează prin procesele sale periodice oscilațiile de rotație in lanțul cinematic de antrenare – zgomotele transmisiei si bâzâitul caroseriei sunt astfel rezultate neplăcute. șoferii obișnuiți la confort nu mai accepta astăzi un asemenea nivel de zgomot.

Astfel, pe lângă cuplare si decuplare, funcția ambreiajului de a izola eficient vibrațiile motorului devine tot mai importanta. Din punct de vedere teoretic acest lucru este ușor de soluționat: Momentul de inerție al transmisiei trebuie majorat, fără însa a creste inerția elementelor de cuplat. Astfel vibrațiile torsionale ale motorului sunt atenuate si se obține confortul dorit. In plus, solicitarea transmisiei se reduce.

LuK si SACHS au fost primii producători in Europa care au reușit sa dezvolte si sa furnizeze un…

Citeste continuarea Aici