Producătorul german de componente auto ZF Friedrichshafen AG a demonstrat pentru prima oară cum funcționează noul lor airbag extern. Amplasat în lateralul mașinii, acesta ar putea reduce cu 40% gravitatea accidentelor rutiere.

ZF a vorbit pentru prima oară despre noul airbag extern în noiembrie 2018, dar prototipul a trecut prin îmbunătățiri considerabile de atunci până în prezent.

Statisticile inițiale arătau că acest sistem de siguranță pasivă scade cu 30% riscul ca obiecte străine (precum părți din caroserie) să pătrundă în habitaclu ca urmare a accidentului și o diminuare cu 20-30% a gravității rănilor produse. Prin contrast, cele mai noi date furnizate de ZF arată că severitatea leziunilor poate fi redusă cu până la 40%.

 

Citește și:

 

Amplasate în pragurile de sub portiere, airbag-urile laterale se declanșează în exteriorul autoturismului în momentul în care senzorii LiDAR anticipează un impact lateral puternic. Cu ajutorul unor camere video, sistemul de siguranță realizează în timp real o hartă 3D a împrejurimilor mașinii, pentru a stabili dacă impactul este iminent și pentru a evita alarme false.

În momentul în care software-ul consideră că este necesară intervenția, airbag-urile sunt umflate în 150 de milisecunde, adică timpul necesar pentru a clipi. Viteza aceasta este cu atât mai impresionantă, dacă ținem cont de faptul că pernele respective au un volum de 280-400 litri,…

Citeste continuarea Aici