Concepțiile injecției apei in motor nu este noutate: Încă din anul 1898 Clerget a experimentat faptul ca pulverizând apa in motor cu ardere internă, aceasta nu mai scoate fum. A urmat brevete din anul 1931 de către Caire et Balachowski cu carburatorul “Catalex”, CochezTn anul 1950, Pantone in anul 1998 si Econokit in anul 2006.

Bazat pe mai multe încercări de-a lungul anilor injecția de apă fost folosita la aeronave in al doilea război mondial pentru creșterea puterii cat si pentru atingerea unor altitudini mai mari, pentru decolarea de pe portavioane cu piste scurte etc. De asemenea injecția cu apa a fost folosita si in anumite automobile de serie cum ar fi: Chrysler, Oldsmobile F 851962 sau SaaB 99 turbo.Din cercetări s-a constatat ca fenomenul detonației a fost înlăturat, motoarele funcționând mai silențios, temperatura de funcționare a scăzut prin faptul ca apa poate absorbi mari cantități de căldura răcind amestecul combustibil /aer crescând densitatea acestuia si mai ales pereții cilindrilor motorului înlăturând calamina.

De asemenea s-a constatat o economie de combustibil destul de semnificativa fără nici o alta modificare. Apa poate reduce, de asemenea, emisiile de CO, iar aceasta ar putea fi atribuita la reacția de trecere a apei in gaz, in care CO si C02 formează H20 si H2. Trebuie specificat, ca apa nu se introduce pur si simplu in motor, ci trebuie încălzită, evaporata si ionizata înainte de a…

Citeste continuarea Aici