Trendul în întreaga lume este de a trece de la fiabilele motorizări natural aspirate la motor turbo.  Motoarele turbo, acestea au apărut în jurul anilor 1910 cu aproape un secol în urmă în industria auto. Pană în anii 1990 mai toate autoturismele erau dotate cu motoare aspirate. Iar motoarele turbo sau cele cu compresor mecanic erau destinate competiților de motorsport sau modificărilor ulterioare.

Deci, care este varianta optimă un motor turbo sau un motor natural aspirat?

În prezent motorizările natural aspirate pe benzină sunt predominante, dar cele  turbo încep să recupereze foarte repede. De ce? Simplu motoarele turbo pe benzină sunt mult mai ușor de fabricat, eliminănd un cilindru din cele 4 ale unui motor natural aspirat se reduc costurile de fabricație.

La ce ne ajută pe noi acest lucru? Capacitatea cilindrică scade, impozitul este mai mic, asigurarea este mai mică și un consum redus de carburant.

Piața motoarele turbo în Romania a început să crească destul de bine din 2010 încoace majoritatea producătorilor oferind motoare turbo în echiparea entry level ale unor modele de oraș. Putem lua ca exemplu producătorul VW una dintre cele mai iubite pe meleagurile noastre ce oferă motorizarea 1.0 tsi sau 1.2 tsi ca motorizare entry level pe modele sale de oraș.

Ce avantaje are un motor turbo benzină?

Putem începe cu o putere de pană la 30% mai mare fata de un motor natural aspirat de aceiași capacitate sau chiar mai mult în cazul…

Citeste continuarea Aici