Intro

 

Mazda 3

Atunci când soluțiile Europei în segmentul compact erau fie un Focus agil din curtea Ford, fie un Golf izbăvitor Made in Germany, Mazda a îndrăznit să creadă că poate oferi ceva mai bun. O mașină care să arate spectaculos și care să ofere calitate și plăcere de a conduce. Culme, aceste ultime trăsături erau fix atuurile celor doi capi de afiș: Focus și Golf.

Mazda3 se lansa abia în 2003, la o distanță care părea secole dacă ne uităm la istoria lui Golf. Cu toate acestea, mașina a devenit rapid populară, atingând în prezent un total de vânzări de șase milioane de unități la nivel global. Un milion din aceste unități au ajuns în Europa. O valoare bună, într-o piață dominată de Focus și Golf, dar și de Astra și Megane.

Noua generație Mazda3, lansată recent și pe piața din România, promite să le strecoare clienților din segmentul compact o „deFocusare” totală și o „părăsire” a Golfului german. Pe ce se bazează? Pe design, pe un interior cu aer premium și pe o echipare standard ca-n cele mai frumoase vise. Toate aceste trăsături la un loc oferă o detoxifiere totală celui care se gândea la o altă compactă.

 

Motor/Transmisie

 

Chiar dacă toată industria auto s-a grăbit să îmbrățișeze capacități reduse pentru motoarele diesel și benzină, Mazda a dat dovadă de o încăpățânare ieșită din comun, refuzând downsizing-ul și implicațiile acestuia. Ca un samurai japonez care nu…

Citeste continuarea Aici