Când ești la volan, iar telefonul te atenționează sonor că ai primit o notificare pe Facebook, ai putea fi tentat să aunci o privire peste mesajul respectiv. „Durează numai două secunde”, ți-ai putea spune. Timpul real petrecut cu ochii în ecran este mult, mult mai mare și astfel ajungi să conduci zeci, chiar sute de metri fără a vedea drumul deloc.

Concret, studiile arată că verificarea unei notificări pe Facebook de către șofer îi răpește acestuia atenția în reprize de maximum 2,6 secunde. Conducătorul auto privește, în medie, de 10 ori înspre ecran pentru a verifica o singură informație, ajungând să petreacă aproximativ 14 secunde cu ochii în display.

Circulând cu o viteză de 50 km/h, mașina străbate 36 de metri în acea scurtă repriză de 2,6 secunde. Dacă autoturismul se deplasează cu 90 km/h, distanța crește până la 65 m. 65 de metri în care șoferul nu are habar ce se petrece în jurul său, practic conducând orbește.

 

Citește și:

 

Luând în calcul și timpul petrecut cu telefonul în mână, dar cu privirea înspre șosea, o singură notificare pe Facebook îl determină pe șofer să conducă 20 de secunde cu o singură mână pe volan.

Conversațiile pe WhatsApp sunt și mai riscante. Repriza maximă de neatenție continuă este tot de 2,6 secunde, dar un șofer angajat înt-o discuție online aruncă 25 de priviri înspre telefonul mobil. Se ajunge, în medie, la un total de 33 de…

Citeste continuarea Aici