Un oficial al producătorului de piese auto ZF Friedrichshafen AG anunță că implementarea pe scară largă a mașinilor 100% autonome este improbabilă. Acesta explică ce presupune tranziția de la nivelul 2 de autonomie la nivelul 5, iar procesul este suficient de complicat încât să scoată din joc mulți constructori auto.

Farid Khairallah, șeful diviziei privind siguranța în cadrul ZF, nu se declară optimist cu privire la succesul automobilelor 100% autonome. Cu ocazia unui eveniment organizat de Centrul de Cercetare Auto (CAR), acesta a recunoscut că implementarea pe scară largă a autonomiei de nivel 5 este improbabilă.

Vehiculele echipate cu autonomie de nivel 5 conduc pe cont propriu, fără a necesita monitorizare sau vreo intervenție din partea șoferului, acestea nefiind dotate nici măcar cu volan sau pedale.

 

Citește și:

 

Reprezentantul ZF susține că popularizarea autonomiei de gradul 2 este mult mai plauzibilă, aceasta presupunând ca vehiculul să efectueze viraje de unul singur, însă numai sub supravegherea atentă a conducătorului auto.

Khairallah explică și de ce trecerea la nivelul 5 este o provocare așa mare, capabilă să scoată din ecuație foarte mulți constructori auto: pentru ca un vehicul autonom de nivelul 5 să funcționeze non-stop în parametri optimi, este necesar un computer cu putere de procesare a datelor de un milion de ori mai mare decât cea a calculatoarelor din ziua de azi. Acestea…

Citeste continuarea Aici